Voorpret is veel krachtiger en vervullend dat de ervaring zelf. James Clear zegt er dit over: "dopamine komt niet alleen vrij tijdens een plezierige ervaring, maar ook als je hier op anticipeert." Hij suggereert: "het is de voorpret op een beloning – niet de vervulling ervan – die ons in actie zet. Interessant dus om te weten dat dit beloningsysteem dat in onze hersenen wordt geactiveerd wanneer je een beloning ontvangt, hetzelfde systeem is dat in actie komt als je een beloning verwacht."
Nu je dit simpel feit kent, kun je eens nadenken hoe je mensen al in hun energie krijgt voor je event. Dit zal je helpen het dopamine-niveau van je gasten te boosten en hen ook al voor te bereiden op het evenement zelf.
Laat je laatste vakantie even door je geheugen dwalen. Je voelde je waarschijnlijk opgewonden en vol verwachting de laatste dagen voor de trip. Hetzelfde gebeurt wanneer mensen vol verwachting naar een event uitkijken, jouw event! Gebruik deze kennis in jouw voordeel om zorg ervoor dat je gasten nog meer uitkijken naar jouw evenement met deze tips:
Tip 1: Lanceer 'achter de schermen' video's
Als je denkt dan mensen denken dat een event organiseren saai is, think again! Relevante content creëren is een uitstekende manier om mensen warm ...