Welke plek wil jij innemen in het hoofd van je doelgroep? Hoe wil je dat zij denken over jouw merk? Via welke karakteristieken wens je dat jouw merk wordt herkend? Al deze vragen draaien rond een ding: merkpositionering en welke positie je wil innemen in je sector.
Efficiënte merkpositionering zal je helpen om relevant te worden voor je publiek. Het ondersteunt je ook om credibiliteit op te bouwen en het risico op verminderde economische waarde te vermijden.
Maar hoe creëer je een sterke merkpositionering in je markt en in je niche? Los van het gedetailleerde merkonderzoek waar je voorstaat en de sterke business strategie die je moet hebben, zal je je moeten focussen op eventmarketing. Het gebruik van een event platform om je merkpositie, je waarden en missie te showcasen, zet meer in gang dan je je kunt inbeelden.
Events organiseren is cruciaal wanneer je een bedrijf wil laten groeien. Maar ook wanneer je wil uitsteken boven de concurrentie. Het feit dat je in staat bent een eventbeleving te creëren voor je gasten die perfect afgestemd is op je missie en je merkpositionering, betekent een grote plus. Lees verder, en ontdek hoe je eventmarketing inzet om je merkpositie te versterken:
Stap 1: connecteer met sector stakeholders
Het is geen geheim dat evenementen aanzienlijke netwerk opportuniteiten bieden. Je moet je gasten een excellente netwerkomgeving geven, maar ...