Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

In deze reeks zal ik een aantal columns wijden aan de parallelen die je kan trekken tussen de retail- en de event-industrie, met betrekking tot de inzet van intelligente technologische oplossingen.

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement is niet mogelijk op basis van uitsluitend ervaring en observatie. Een cijfervoorbeeld van Mysteryland uit de praktijk.

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Ooit slaagde ik voor de middelbare school. En met een mooie cijferlijst, al zeg ik het zelf. Nu - tientallen jaren later - vraag ik me af, wat die cijfers eigenlijk betekenden.

Roadshow: Tips & Tricks

Roadshow: Tips & Tricks

Een roadshow levert veel voordelen op voor een klant en zijn relaties. Zo ga je met een roadshow naar de doelgroep toe, in plaats van dat zij naar jou of een van je leveranciers moeten komen om je product te bekijken.

Column: Chaos is goed. Net als kapotte knietjes.

Column: Chaos is goed. Net als kapotte knietjes.

Gelukkig staan steeds meer opdrachtgevers open voor een interactiever en leuker programma. Minder sprekers, meer interactie. Minder stijve zaalindelingen, een afwisselend programma, alles is bespreekbaar.

Column: Doe wat Messi doet: scoren!

Column: Doe wat Messi doet: scoren!

Stel je voor: Lionel Messi weet precies uit te leggen hoe het doel van de tegenstander eruit ziet en wat de beste weg erheen is. Toch is dit precies wat er fout gaat bij veel bijeenkomsten.

Column: Wat als politici weglopen? Misleidende reclame in de eventsector

Column: Wat als politici weglopen? Misleidende reclame in de eventsector

Je hebt wellicht ook al eens een vakkundig gehypet seminarie bijgewoond. Bovenmatig geïnteresseerd schrijf je je in voor een razend actueel debat van exclusieve sprekers met ronkende titels.