Column: Datingbureau of hopen op romantiek?

Column: Datingbureau of hopen op romantiek?

Netwerken is één van de belangrijkste doelen van evenementen. Maar hoe doe je dat het beste: kies je als organisator voor het toeval of stuur je de ontmoetingen? Ik twijfel wat de beste keuze is.

Column: Ticketje kopen?

Column: Ticketje kopen?

Vorig weekend weer goed bezig geweest: drie toegangsticketten voor een culturele manifestatie, twee biljetten voor een treinrit, ... Allemaal zelf met mijn hoogsteigen printertje afgedrukt!

Column: Een evenementenkantoor? Weggegooid geld!

Column: Een evenementenkantoor? Weggegooid geld!

'Hoe gaan de zaken?' 'Tja, het is crisis he… (zucht)' Wie regelmatig vertoeft op een netwerkreceptie is ongetwijfeld al eens toevallig getuige geweest van een dergelijke conversatie.

Column: Event-technologie is net als een stoomtrein

Column: Event-technologie is net als een stoomtrein

De evenementenwereld wordt overspoeld door nieuwe technologie. Sommigen stellen de vraag, of we daar blij mee moeten zijn. Ik denk dat de cruciale vraag is: hoe leren we technologie goed in te zetten?

Column: Marketeers maken Social Media kapot; hou toch op!

Column: Marketeers maken Social Media kapot; hou toch op!

Social media is geen marketing instrument. Helaas maken veelal marketeers en verkopers deze prachtige nieuwe communicatie technologie kapot.

Column: Logistieke 'reuzen' zijn klein

Column: Logistieke 'reuzen' zijn klein

Of het nu een sampling, promotieactie of congres betreft, logistiek is de ruggengraat van elke productie. Dagdagelijks worden organisatoren geconfronteerd met complexiteiten wanneer het logistieke apparaat hapert.

Column: Doe(l) niet zo vaag...

Column: Doe(l) niet zo vaag...

Pas als het doel van een bijeenkomst duidelijk is, kan deze slagen. Daar zijn we het in het algemeen over eens. Veel opdrachtgever denken hun doelen scherp te hebben, maar niets is minder waar.