Columns
RSSAbonneer je op onze RSS
Column: Betutteling - geen 'babes' op autosalon
Geen pitspoezen of schaarsgeklede babes op het 91e autosalon in Brussel. Of het verhaal van hoe enkele perverten en één minister zo maar even een attractiepool kan inperken.

Column: Een professionele dagvoorzitter? Onzin!
Ik ben professioneel dagvoorzitter. En ik heb een buro dat meerdere dagvoorzitters verhuurt. Maar vind ik daarom - zoals veel vakgenoten - dat je voor iedere bijeenkomst altijd een professionele dagvoorzitter in moet huren? Nee!

Hoe kies je een goede hashtag voor jouw evenement? 5 uitgangspunten
"Wat is eigenlijk het verschil tussen een '@' en een '#' op Twitter?" Het lijkt misschien een domme vraag, maar stiekem blijken nog bijzonder veel mensen met die vraag te worstelen.

Column: Het onzichtbare onder de loep
Met de eindejaarsfeesten voor de deur halen velen onder jullie hun jaarlijks verplichte creatief moment van onder het stof. Je zit dan samen rond de tafel en zegt: "...en wat nu? Wat gaan we dit jaar doen?"

Column: Verminder no-show bij zakelijke evenementen
No show bij evenementen, een doorn in het oog van iedereen die ooit een evenement georganiseerd heeft. Je moet zelfs 'rekening' houden met 10% no show.

Column : Showcase of klantmeerwaarde
Uiteraard kunnen de creatievelingen uit onze sector een, al dan niet uniek, concept voor een personeelsfeest uit hun hoed toveren. Maar zit je daar als klant altijd op te wachten?

Column: De locatie kan ook later
Veel organisatoren hebben de neiging om als eerste de locatie te boeken en dan pas over de rest na te denken. In praktijk maak ik daarom té vaak mee, dat de venue totaal niet past bij doel en opzet van de dag.