Columns
RSSAbonneer je op onze RSSColumn: Een briefing is voor militairen
Iedereen hamert op een goede briefing, of het nu voor de dagvoorzitter is, de eventmanager, de cateraar, de sprekers, de locatiebeheerder, of noem maar op. Maar wat is nu eigenlijk een goede briefing?
Column: Wettelijke verloning werkt beter
Barema's, premies, toeslagen, ... woorden die in de eventsector geregeld voor de nodige commotie zorgen en waar de meeste evenementenbureaus van huiveren.
Column: Peren zijn appels met een teut
Iedereen weet dat een peer geen appel met een teut is. Het is een volledig andere vrucht uit de fruitfamilie. Waarom wordt de evenementensector dan constant vergeleken met de mediasector voor wat betreft de berekening van return on investment van promotieacties?
Het ultieme Social Media 15 stappenplan bij evenementen
Ik heb het voorrecht om regelmatig op een podium te mogen klimmen om eventplanners te inspireren over het gebruik van Social Media rondom evenementen. De tijd is dan vaak te kort om héél praktisch te worden. Vandaar dat ik hier maar eens een poging doe.
Column: Recessie roeit teambuildings uit
"Het goede aan de recessie is dat veel bedrijven hun budget voor teambuilding inkrimpen. Nu vraag je je wellicht af waarom ik 'teambuildings' zo haat?"
Column: In 7 stappen je event app promoten
Hoe is het toch mogelijk? Het gebruik van je event app blijft ver achter bij de verwachtingen. Slechts een enkeling heeft de app gebruikt. Waar is het fout gegaan?
Column: Als het zo moet, laat dan maar...!
Interactie wordt gelukkig steeds normaler tijdens bijeenkomsten. De tijd dat 'zitten en luisteren' de standaard was, ligt achter ons. Tegelijkertijd zie ik heel veel slechte interactie en dat doet meer kwaad dan goed.