Columns
RSSAbonneer je op onze RSSDe 'no show' als grootste vervuiler van de evenementenbranche
Je ziet ze liggen blinken aan het onthaal van elk event: de fraai uitgestalde maar verder nutteloze naambadges zonder drager. De 'No show' als één der grootste hedendaagse frustraties van menig meetingplanner of eventorganisator.
Column: Over VZW's en nachtmerries...
Mijn studenten hebben het weer goed gedaan op de mondelinge examens. Op de vraag wat de voordelen zijn van een VZW wisten ze steevast te antwoorden (1) dat de VZW een rechtspersoonlijkheid is en hierdoor de persoonlijke aansprakelijkheid wordt beperkt, (2) dat je geen startkapitaal nodig hebt, ... Hun eerste bedrijfje wordt ongetwijfeld die super-VZW! Scoren met een VZW dus, of zijn de punten toch wel wat onverdiend?
Hoe zet je een event in als contentgenerator? 3 tips
Wie regelmatig op evenementen rondloopt moet het ook zijn opgevallen: on- en offline communicatie wordt nog regelmatig los van elkaar gezien. Dat is gek, zeker als je je bedenkt dat een event toch ook voortkomt uit een bepaalde doelstelling.
Column: De natuur verweven in events
In designs, concepten en ontwerpen op allerlei gebieden wordt er al flink gebruikt gemaakt van de aspecten die de natuur te bieden heeft.
Creativiteit in conceptontwikkeling: beyond the brainstorm
Met een creatieve mindset verschil maken in marketingcommunicatieconcepten. Dat is in ieder geval niet brainstormen totdat je erbij neervalt. Het gaat verder dan brainstormen.
Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren
Als eventmanager of eventorganisatie grijp je vaak op de automatische piloot naar een voorgeprogrammeerd draaiboek en een algemene checklist. Als iets vorig jaar heeft gewerkt, dan werkt dat nu toch ook prima?
E-mailmarketing tips voor het vullen van events
Met webinars en fysieke evenementen kun je nieuwe prospects aantrekken en de relatie versterken met bestaande klanten. E-mail marketing experts delen hun tips over hoe je e-mailmarketing kunt inzetten zodat jouw evenement een succes wordt.