Column: Fier 'de oorsprong' zijn is niet voldoende

Column: Fier 'de oorsprong' zijn is niet voldoende

Recent lanceerde de CEO van ENI de uitspraak: "Wanneer ergens innovatie opduikt maken de Amerikanen er een business van, wordt ze door de Chinezen gekopieerd en door de Europeanen gereglementeerd."

Column: Meer dan enkel windverplaatsing

Column: Meer dan enkel windverplaatsing

We zijn weer aanbeland in de tijd van het jaar waarin eindejaarsrecepties en goede zakelijke voornemens goed gedijen. In lijn met deze feestperiode klop ik een luchtig culinair verhaal op, over hoe je jouw event zo kan dresseren dat het gesmaakt wordt.

Column: 'Flock Behaviour'

Column: 'Flock Behaviour'

"Birds of a feather flock together" wil zoveel zeggen als "gelijkgestemden hangen aan elkaar". Kliekvorming dus. Dit keer wil ik het hebben over 'Flock behaviour'. En specifiek de kracht die in het begrip ervan verscholen zit voor de event business.

Column: One-Minute Eventlogica

Column: One-Minute Eventlogica

Als je een evenement organiseert wil je aansluiten bij de doelgroep en je richten op een doel. Maar hoe bepaal je de doelgroep en welk doel vormt de rode draad in het geheel?

Column: Je staat er niet bij stil

Column: Je staat er niet bij stil

Vandaag kent elke professionele eventorganisator de algemene voorschriften die het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen (FAVV) oplegt. Maar niet iedereen is zich bewust van de inspanningen die nodig zijn...

Vier basisprincipes voor een optimale samenwerking

Vier basisprincipes voor een optimale samenwerking

Dagelijkse kost voor elke eventmanager: samenwerken. Elk project kent vele stakeholders: de opdrachtgever zelf (vaak bestaande uit verschillende personen), leveranciers voor AV, catering, decoratie, inrichting, gadgets, ...

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool

Om via eventmarketing resultaat te halen, draait het om een aantal vragen: hoe zorg je ervoor dat je eventconcept tot uiting komt, zodat het zijn doel dient? En hoe gaat jouw gekozen thema leven?