Hoe manage je stress in je team tijdens een crisis

Hoe manage je stress in je team tijdens een crisis

Klein of groot, stress en crisissen komen vaak voor in de eventsector. Of het nu een planningscrisis is zoals last minute veranderingen of vluchten die te laat arriveren, of een wereldwijde crisis zoals de COVID-pandemie. Stress is er altijd. Jij en je team moeten de crisis managen terwijl je professioneel blijft en ieders mentale gezondheid in het oog houdt.

 

Met dat in je achterhoofd, denk je waarschijnlijk dat jouw medewerkers, met al deze ervaringen op hun conto, wel in staat zijn om zelf wat stress te verwerken. Een ervaren team is veerkrachtig, niet? Het is zo dat mensen een eigen coping systeem ontwikkelen, gebaseerd op vorige ervaringen. Maar toch, als teamleader, ontwikkel je best een specifiek crisisprotocol. 

 

Door dat te doen, ben je in staat je team te ondersteunen, te bereiken wat je voor ogen hebt, en controle te verwerven over de algemene staat van je team. Je beschikt dan ook over de nodige tools om aardschokken te weerstaan zonder het welzijn van je team in gevaar te brengen. Lees deze tips over wat je moet doen als een crisis jouw team bereikt: 

 


Erken de stress en houd de communicatielijnen wijd open

Het ergste dat je kunt doen tijdens een crisis, is er niet over praten of ze zelfs negeren. Je team raakt daardoor nog meer verward. Transparante en eerlijke communicatie zijn kernfactoren om een crisis succesvol te doorkomen.  

 

Connecteer met je team, bespreek de ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties