Een vraag. Hoeveel tijd en werk steek jij in het plannen en managen van je event? Veel waarschijnlijk! Een evenement plannen komt neer op het bouwen, promoten en verkopen van een product. Eens je iets hebt gelanceerd, wil je zo veel mogelijk leads aantrekken en hen snel converteren naar 'deelnemers'.
Negeer jij de nieuwe relatie die je met je prospecten opbouwt en mis je daardoor de kans om hen door de conversietunnel te loodsen? Natuurlijk niet! Waarom zou je de relatie met de mensen die je event hebben bijgewoond dan niet gebruiken?
Niet in contact blijven met je bezoekers kost je geld en gemiste kansen. Het zijn natuurlijk dé bezoekers voor je volgende event, en misschien kopen ze ook nog wel een dienst of product van je. Maar dat doen ze alleen als je contact met hen houdt en je de relatie met hen voedt die je opbouwde tijdens het event. Met andere woorden, bekijk je event als een platform waar je het contact met je doelgroep initieert.
Maar hoe creëer je dat contact na het event? Deze eenvoudige maar efficiënte tips zullen je helpen je relatie met je deelnemers te laten groeien:
Tip 1. Ontwerp een gepersonaliseerde verzorgende campagne na je event
Meestal is een bedankmail voorzien, aangevuld met, laat ons eerlijk zijn, een saaie vragenlijst. Wie doet deze mail open en ...