Het budget. Misschien niet het leukste onderdeel van het organiseren van een event, maar wel een onvermijdelijk én belangrijk onderdeel. Met een event budget móet je keuzes maken in je eventorganisatie. Maar hoe neem je slimme beslissingen over waar je dit geld aan uitgeeft?
De specialisten van Jaarbeurs hebben ruim 10 decennia ervaring met het organiseren van events en delen hun gouden tips voor het vinden, optimaal inzetten en beheren van je event-budget. Zodat jij je Return on Investment kunt verbeteren met minder budget.
Begin met de volgende tips en haal het maximale uit je budget:
1. Begin met een visie
Een event maakt onderdeel uit van een hogere visie: een bedrijfs- of afdelingsstrategie, campagne of doelstelling. Deze visie maakt het makkelijker om keuzes te maken in de budgetverdeling.
2. Combineer, recycle en maak keuzes
Events zijn uitermate geschikt voor het recyclen van fysieke en digitale middelen. Ook het combineren van doelstellingen en doelgroepen kan een besparing in budget opleveren.
3. Zet je netwerk en stakeholders in
Breng je netwerk in kaart en betrek ze in de eventmarketing-strategie, sponsoring plannen of als mankracht tijdens het event. Collega’s en andere stakeholders zijn al betrokken bij de organisatie en kunnen helpen bij het overbrengen van de bedrijfsvisie.
Wil je meer leren over dit onderwerp of andere tips voor het organiseren van succesvolle events? Download dan het volledige whitepaper op de website van Jaarbeurs