5 congreslocaties in Oostende in de kijker

5 congreslocaties in Oostende in de kijker

De zee, het strand, een rijk cultuuraanbod, randprogramma's die op maat uitgewerkt kunnen worden, een levendig stadscentrum met tal van shopping mogelijkheden, restaurants, hotels, ... de troeven om een congres in Oostende te organiseren zijn zeer divers.


Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de locatie. Daarom zet Meet in Oostende graag 5 toplocaties in de kijker. 



Kursaal Oostende

Kursaal Oostende is één van de grootste en best uitgeruste congres- en concertzalen van België. De ligging in het stadscentrum én pal op de zeedijk zijn uniek! Het auditorium, dat in normale omstandigheden ruimte biedt voor 2200 personen, is een enorme troef. Bovendien kan je perfect gelijktijdige sessies organiseren in de diverse multifunctionele zalen en het meeting center. Sinds vorig jaar behoort Kursaal Oostende tot het selecte groepje 'Flanders Heritage Venues', een initiatief van Toerisme Vlaanderen. En last, maar zeker not least: Kursaal Oostende breidt uit en wordt zo de grootste zaal ten westen van Antwerpen en Brussel.

 

kursaal_cultuurhuizen_web_16__modal.jpeg


 

De Grote Post

De Grote Post is gehuisvest in een beschermd, karaktervol, modernistisch gebouw dat decennia lang dienst deed als Postgebouw en in 2012 werd omgetoverd tot cultuurcentrum. Een inspirerende ontmoetingsplaats en een stimulerende omgeving die uitnodigt om te denken, te beleven en te doen. Het gebouw beschikt over een waaier aan mogelijkheden met haar 3 theaterzalen en 10 polyvalente zalen, elk met een capaciteit van 20 tot 400 personen. De Panoramazaal op de vierde verdieping geeft uit op een dakterras en biedt een 180° uitzicht over het Leopoldpark en de stad. 


zaal_grote_post_-_christophe_van_couteren__modal.jpeg


 

ACEG Wellington Renbaan

Op de ACEG Wellington Renbaan Oostende vindt u meerdere volledig gerenoveerde zalen van verschillende grootte, allen prachtig in authentieke Belle Epoque-stijl. Een personeelsfeest, een familiefeest, een beurs, een seminarie, voor ieder evenement een zaal. 


De Arena is met zijn 1650 m² dé locatie voor wie veel ruimte wil. De witte gordijnen kunnen de zaal visueel breken, waardoor je nooit het gevoel krijgt in een lege zaal te zitten. De Arena bestaat uit 3 delen (gelijkvloers, mezzanine en VIP zaal) en zijn apart huurbaar. De Bagattelle is dan weer een leuke zaal in 3 niveaus voor wie zijn evenement net dat tikkeltje anders wil. Geschikt voor events 50 tot 1000 personen: meetings, walking dinners, conferenties, congressen, diners, seminaries, modeshows, productlanceringen, gala-avonden, beurzen, ... Mogelijkheden zat!


14__modal.jpeg


 

Diaz Arena

De Diaz Arena, het stadion van KV Oostende is een unieke locatie voor alle types evenementen. Deze locatie beschikt over 4 grote zalen en 3 breakout rooms, waardoor vergaderen mogelijk is in zowel één grotere groep alsook in meerdere kleine groepjes. Geschikt voor seminaries van 20 personen tot grote congressen van 600 personen. 


nicolas_feuillatte_3__modal.jpeg


 

Bluebridge - Ostend Science Park

Bluebridge - Ostend Science Park is een ontmoetingsplek voor innovatieve bedrijven die toekomstgerichte, duurzame oplossingen willen uitwerken. Door ondernemers uit de Blauwe Economie samen te brengen, wil Bluebridge - Ostend Science Park hen de kans geven om elkaar direct of indirect te versterken in hun successen. De mooie, ruime en moderne vergaderzalen, waar bovendien alle laatste technieken aanwezig zijn, zijn een troef voor iedereen die een meeting wil organiseren! Zowel kleine meetings van 10 personen tot congressen van 200 personen kunnen perfect op deze locatie doorgaan.


gr_van_eyck_volledig_theateropstelling01__modal.jpeg


 

Interesse in één van deze locaties? Het team van Meet in Oostende helpt je graag verder en denkt ook graag mee welke locatie het best aansluit bij je wensen. Geef ons dus zeker een seintje!

www.meetinoostende.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties