Het nieuwe jaar knallend beginnen met een onvergetelijke kick-off, zo doe je dat! 5x tips

Het nieuwe jaar knallend beginnen met een onvergetelijke kick-off, zo doe je dat! 5x tips

Het nieuwe jaar gelijk vol goede energie en frisse ideeën beginnen! Wie wilt dat nou niet? Heb je wat hulp nodig bij het opstarten, zodat je straks een knallend nieuwjaarsfeest of bijzonder kick-off evenement kunt organiseren waar je deelnemers nog lang aan zullen denken? 

 

We vroegen Jaarbeurs account- en eventmanager Anke om wat inspirerende tips en voorbeelden: hoe kan je zorgen voor en inspirerend event, zodat je je jaar écht goed kunt beginnen?

 


1. Boek inspirerende sprekers voor de beste kick-off

Hoewel het in eerste instantie niet echt logisch lijkt om een spreker te boeken op een personeels- of relatiefeest, is het dé manier om mensen te inspireren. Een goede spreker zet mensen aan het denken of maakt een onderwerp bespreekbaar. Anke: ‘Een goede spreker voegt enorm veel toe aan de groepsdynamiek, het moet alleen wel bij je thema passen. Wij denken graag met je mee over de juiste spreker en kunnen jullie eventueel met elkaar in contact brengen.’

 


2. Voeg een verrassingselement toe

Jouw relaties en medewerkers prikkelen om naar het event te komen? Maak ze nieuwsgierig met een verrassingselement of surprise act. Het is een mooie manier om spanning op te bouwen voor en tijdens het event. Anke: ‘Een verrassingselement kan iets kleins zijn, bijvoorbeeld een unieke lichtshow. Of juist iets groots, zoals de lancering van een nieuw product of de plannen voor het nieuwe jaar. Het maakt het event echt uniek en zorgt ervoor dat mensen er echt bij willen zijn.’ 

 


3. Laat catering op je evenement aansluiten

Een goed menu dat naadloos past bij het thema van het event: het is de finishing touch die je nodig hebt. Bij een nieuwjaarsborrel denk je natuurlijk aan bubbels en feestelijke tafels. Maar wat doe je dan bij een kick-off event? Anke: "Een leuk idee is bijvoorbeeld ‘Vitaal het nieuwe jaar in’. Denk hierbij aan onze duurzame catering met een verfrissende smoothiebar. Origineel en nog gezond ook."

 


4. Organiseer een dinnershow

‘Een dinnershow is echt een mooi evenement om het jaar feestelijk mee te beginnen’ zegt Anke. ‘Je wilt medewerkers of relaties bedanken voor hun vertrouwen en samen proosten op een goede samenwerking. Je wilt uitpakken. En dat kan met een dinnershow. Swingende entertainment, techniek, aankleding, catering: alles is volledig op elkaar afgestemd.'

 

'Zo hebben we weleens champagnedames gehad in de Progress of de Polar compleet volgehangen met prikverlichting. Het zag er waanzinnig uit.’ Een dinnershow biedt het beste van twee werelden. Culinair genieten terwijl je kijkt naar een compleet spektakel.’

 


5. Combineer het event met de Tina Turner Musical in het Beatrix Theater

Als je de beleving wil maximaliseren, is een combinatie met de Tina Turner Musical een mooie optie. Anke: ‘Een musical brengt je gasten gelijk in de juiste sfeer. Dit is het moment voor hen om even achterover te leunen en gewoon te genieten. Het versterkt echt het ‘uitjes-gevoel’. Voor of na de voorstelling zorgen wij uiteraard voor een feestsetting. Zo bieden wij naast de theaterzaal ook verschillende ruimtes aan waar je je eigen gasten exclusief kunt ontvangen.



Tot slot

Tot slot nog deze belangrijke tip: Vergeet het draaiboek niet! Stel een programma en draaiboek samen en communiceer dat met de locatie. Anke: ‘Qua techniek is er bij ons gigantisch veel mogelijk. Audio, verlichting, schermen, microfoons ... alles. Maar we moeten wél weten dat je het nodig hebt. Onze technici kunnen veel on the spot regelen, maar het is natuurlijk makkelijker als het al klaarstaat.’

 

Daarnaast is het goed om het event achteraf te evalueren: ‘Dit moet je eigenlijk altijd doen. Evalueer het event achteraf met je gasten én met ons. Zo weet je precies wat de volgende keer anders kan en wat de succesfactor was.’

 

Ook uniek het nieuwe jaar beginnen?

Samen organiseren we een spetterend event waar je medewerkers het nog lang over hebben. Neem contact met ons op of bekijk eerst de vele mogelijkheden van onze congreslocaties.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Hoe je een succesvolle 'fireside chat' organiseert

Zo maak je indruk op je gasten met opvallend drukwerk

Zo maak je indruk op je gasten met opvallend drukwerk

Advertenties