TOP 5 favoriete bedrijfsuitjes

TOP 5 favoriete bedrijfsuitjes

47% van de werknemers heeft nooit een teambuilding. Degenen die dit wel hebben, klagen er massaal over. De meeste werknemers geven de voorkeur aan een sportief uitje. Een kwart maakt het soort bedrijfsuitje niet uit, als er maar een borrel is.

 

Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank onder ruim 1000 respondenten.

 

De ontevredenheid wordt met name vooraf geuit; wanneer bekend wordt wat het team of bedrijf tijdens het uitje gaat doen (42%). 12 Procent klaagt na afloop. Mark Borgman van NationaleVacaturebank: "Het feit dat slechts 12 procent na afloop klaagt, betekent dat het merendeel het uitje achteraf toch leuk vond. Het is natuurlijk wel lastig om een activiteit te bedenken die iedereen leuk vindt, maar om het klagen te voorkomen, is het misschien handig om werknemers van tevoren te betrekken bij de invulling van het uitje."

 

Sfeerbevorderend

Bijna 1 op de 3 heeft één keer per jaar een bedrijfsuitje. Opvallend is dat 47 procent nooit een bedrijfsuitje heeft. Borgman: "Wellicht hebben bedrijven door de crisis nog onvoldoende financiële middelen om iets te organiseren. Toch is het voor het onderlinge contact tussen werknemers goed om regelmatig een teambuilding activiteit te organiseren. Zeker nu de crisis voorbij is, gaan mensen weer jobhoppen. Met onder andere een goede sfeer kun je werknemers langer behouden."

 

Borrel maakt alles goed

Een kwart heeft geen voorkeur voor het soort bedrijfsuitje, als er maar geborreld wordt. Toch doet 27 procent liever iets sportiefs met zijn of haar collega's. Borgman: "Meestal zien collega's elkaar alleen maar in hun werkomgeving. Door iets actiefs met elkaar te ondernemen, ben je helemaal weg uit de werksfeer en leer je je collega's weer op een andere manier kennen. Werkgevers doen er verstandig aan na afloop altijd een borrel te organiseren, dan heb je het beste bedrijfsuitje te pakken."

 

TOP 5 favoriete bedrijfsuitjes

1. Sportief (27%)

2. Uit eten (21%)

3. Creatieve workshop (13%)

4. Ouderwetse activiteit zoals bowlen (10%)

5. Maatschappelijk verantwoord (4%)

Bron: NationaleVacaturebank.nl

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Chris Christiaens [Distrigas nv]
Chris Christiaens [Distrigas nv]
New|2011-04-04 - 08:59u

Een borrel na afloop is misschien wel leuk, maar als bedrijf gevaarlijk om dit te organisren. In het kader van de recente cao is het niet zo'n goede zaak om werknemers aan te zetten tot drinken, zij het met mate ...

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties