Facebook neemt evenementen serieus. Nog maar enkele weken geleden pimpte de populaire netwerksite haar 'event pages' met interessante nieuwe mogelijkheden voor organisatoren. Vandaag lanceert het bedrijf 'suggested events'.
Zoals de naam van de nieuwe functie al doet vermoeden, stelt Facebook voortaan evenementen voor die je wellicht kunnen interesseren, zelfs wanneer je er niet expliciet voor wordt uitgenodigd.
Hoe werkt het?
Volgens technologiesite TechCrunch, die de functie oppikte, worden de getoonde evenementen geselecteerd op basis van waar je vrienden naar toe gaan, muziek die je beluisterde via Facebook applicaties, locaties waar je incheckte of pagina's die je leuk vindt. Evenementen waar je vrienden vermoedelijk naar toe gaan worden ook geselecteerd. De geselecteerde activiteiten komen in de plaats van de acties van je vrienden, in het rechtermenu.
Mogelijkheden
Voor event organisatoren biedt de nieuwe functionaliteit weer heel wat nieuwe mogelijkheden. Hun evenementen worden automatisch voorgesteld aan mogelijk geïnteresseerden. Maar je gaat ook zelf inspanningen moeten doen! Wil je het maximale uit Facebook events halen dan ga je je gasten moeten uitnodigen om in te checken op je events via Facebook. Nadat Facebook eerder Gowalla overnam, is het bedrijf van de jonge internetondernemer Mark Zuckerberg meer dan ooit gefocust op locaties.
"By promoting offline interaction, Suggested Events should quiet critics who say Facebook weakens real human relationships and leads people to sit at home. It has huge potential to generate good will for Facebook and make the service seem even more indispensable", aldus Techcrunch.
Nieuwigheden Facebook Events
Zoals we eerder aanhaalden, werden de Facebook 'event pages' nog maar net onder handen genomen. De infograph van Techcrunch hieronder geeft duidelijk aan wat er is veranderd.