Evenementen moeten leuk zijn, zeer zeker! Maar het is vandaag niet langer verantwoord jouw doelpubliek geen boodschap mee te geven, of iets aan te leren. Niet tegenover hen zelf, noch tegenover jouw stakeholders, je eigen werknemers en zelfs tegenover de maatschappij.
Evenementen zijn de sterkste en meest voor de hand liggende communicatietools om het gedrag van je doelpubliek te veranderen. Net omdat ze direct inspelen op emoties. De organiserende partij kan in een live setting zijn boodschap overbrengen op een zelf geselecteerd doelpubliek. Hij kan zijn eigen normen en waarden, zijn bedrijfsfilosofie kenbaar maken en meteen ook live inschatten hoe dit publiek hierop reageert.
Dazzle Events beseft dat dit de manier is om van een goed evenement een super evenement te maken. Bij elke opdracht gaat het eventbureau op zoek naar de ideale mix van 'creativiteit' en 'inhoud'. "Aan het begin van elke opdracht we ons af hoe de boodschap op de beste manier de wereld kan worden ingestuurd en hoe ervoor gezorgd kan worden dat die boodschap niet snel vergeten wordt. Tot zover de theorie, ze in de praktijk omzetten is echter een ander paar mouwen. Een mooi voorbeeld van onze werkwijze is het medewerkersfeest dat we organiseerden voor Q-People", vertelt Wouter Maenhout.
"Het outsourcingbedrijf voor ingenieurs maakte van in het begin duidelijk dat het concept van het evenement de stijl en waarden van de firma moest uitdragen. Q-People brengt immers kennis, menselijk kapitaal naar hun klanten. Dazzle Events besloot deze eenvoudige maar belangrijke taak als rode draad te gebruiken en vond identieke normen en waarden bij de aloude kloosterorde van de Dominicanen." Deze orde deed kennis op en droeg die dan uit naar de wereld.
"Q-People's core business is identiek: een 'gemeenschap' die kennis opdoet en die ook deelt", vertelt Yassine Hamdan. "De doelstelling van het evenement was om meer aandacht te besteden aan de waarden van ons bedrijf. Dazzle Events slaagde er perfect in om onze bedrijfsfilosofie in het concept van het evenement te integreren." Het stond dan ook bol van de gelijkenissen met de waarden van Q-People. Het vond niet alleen plaats in het Brusselse hotel The Dominican, vroeger een kloostergebouw, de sfeer van de avond ademde ook het beruchte kloosterleven uit. De quasi 75 genodigden werden zich, via de conceptualisering van het levensdoel van de Dominicaanse kloosterorde, bewust van de identieke bedrijfswaarden van Q-People. Op enkele seconden tijd kwamen ze na aankomst in een andere wereld terecht die hun geest opende voor wat er die avond onbewust werd verteld. Dazzle Events wist perfect de emoties te bespelen. Het concept van het evenement leidde tot een sluitend geheel en verstaandbaar verhaal.
Hierop sluit perfect de Why factor van TwoGather aan: Dare to bring unique differences TwoGather, to create a true blooming future.