Boost het virale effect van jouw event met 'Wrap the Gift'

Boost het virale effect van jouw event met 'Wrap the Gift'

Ben je ook steeds op zoek naar vernieuwende manieren om het verrassingseffect van jouw evenement te verhogen? Wil jij het bezoekersaantal opkrikken doordat meer genodigden het woord voor jou verspreiden?

 

Wist je dat een toename van de beleving bij jouw bezoekers een bepaalde emotie veroorzaakt die ervoor zorgt dat men meer ontvankelijk is voor informatie? En daardoor jouw bezoeker sneller zal ingaan op een aanbod? Maak een unieke en memorabele indruk bij het doelpubliek van jouw evenementen! Ontdek Wrap the Gift in de eventsoftware van Halito! en wat dit voor jouw evenementen kan betekenen.


Een evenement organiseren is één zaak, het communiceren is nog een andere. Hoe zorg je ervoor dat jouw evenement, opleiding, productlancering of seminar onder de aandacht komt? Boost de eventmarketing van jouw evenement door in te spelen op 2 belangrijke begrippen: beleving en emotie! Er zijn tal van mogelijkheden om jouw eventcommunicatie aantrekkelijk en interactief te maken.


Het stimuleren van beleving wordt vaak niet doorgetrokken naar virtuele contactmomenten die aan het fysiek evenement voorafgaan en dat is een gemiste kans. Een eventprofessional heeft er alle belang bij om op elk contactmoment, fysiek of virtueel, een intense en betekenisvolle indruk te geven. Wanneer je iemand positief verrast, is men meer beïnvloedbaar. Grijp dat moment om de bezoeker te overtuigen om jouw evenement (terug) bij te wonen.


Wat betekent dit voor jouw evenement?
Er zijn verschillende virtuele contactmomenten waarop je de genodigden en de effectieve bezoekers kan warm maken en stimuleren om 'het woord te spreiden' voor jouw evenementen.

  • voor het event
    Verras genodigden op een unieke manier met een e-mailcampagne die écht opvalt. Dankzij de 'Wrap the Gift' integratie in de event software van Halito! kan je de e-mailuitnodiging voorzien van inpakpapier en een originele strik, net zoals fysieke geschenken. De genodigden ontvangen de ingepakte e-mail en pakken het cadeau uit op een smartphone, tablet of pc. Eens het cadeau geopend is, verschijnt een teaser die de genodigden ervan overtuigt om jouw evenement niet te missen. De gepersonaliseerde en originele Wrap the Gift e-mail valt op t.o.v. andere e-mailuitnodigingen waarbij de ervaring beperkt blijft tot het waarnemen van statische teksten en beelden.
     
  • tijdens het event
    Boost het aantal 'shows' door vooraf aan te kondigen dat de eerste bezoekers een beloning 'in return' ontvangen. Zo kan je een minimum aantal aanwezigen nastreven en extra sales opportuniteiten creëren. Door kosteloos advies te verlenen in de vorm van bijvoorbeeld een innovatiescan uitgevoerd door één van jouw medewerkers, standhouders, partners of sponsors, breng je organisaties met elkaar in contact.

    Geef jouw eventcommunicatie een nieuwswaarde. Zorg ervoor dat de bezoekers het de moeite waard vinden om berichtgevingen over jouw evenement te delen met hun eigen netwerk. Geef de gasten de mogelijkheid om de inhoud m.b.t. jouw evenement makkelijk te delen met een ruimer publiek. Voorzieningen als WIFI, duidelijk gecommuniceerde hashtags en kant-en-klare posts die verwijzen naar meer gerelateerde informatie op jouw eventsite, stimuleren het virale effect van jouw evenement.

    Weet ook tijdens het evenement in te spelen op de emoties van de bezoeker. Maar hoe kan je inspelen op emoties? Hoe kan je een belevenis betekenisvol maken? Maak de cirkel rond door de fysieke beleving van het uitpakken van een cadeau te vertalen naar een digitale versie en omgekeerd. Laat de bezoekers ontdekken en op zoek gaan naar verrassingen door ze ervaringsgericht in contact te brengen met producten of diensten die het meest aansluiten bij hun behoeften. Vertel niet waarom iets goed is, laat ze het zelf ondervinden door ervaringen uit te wisselen onder gelijkgestemden.
     
  • na het event
    De opvolgcommunicatie mag niet beperkt blijven tot het publiceren van interviews, sfeerfoto's en andere multimedia. Iedereen houdt ervan om verwend te worden en die ervaring te delen. Maak een virtuele vertaalslag van een fysieke naar een digitale goodie bag. Zorg ervoor dat jouw eventsoftware voorgeprogrammeerde e-mailings verstuurd op het moment dat het evenement afgelopen is. Een (video)boodschap die toekomt op de smartphone waarin de bezoekers worden bedankt voor hun aanwezigheid, maakt een blijvende indruk. Voorzie diezelfde boodschap van een link naar een kortingsbon van een product of dienst. Heb je tijdens het evenement het bezoekersgedrag vastgelegd door het gebruik van business card scanners of andere datacollectors, dan kan je ook de opvolgcommunicatie personaliseren door enkel een kortingsbon of gratis e-book te versturen waarvoor men interesse toonde of waarvan men een presentatie heeft bijgewoond.

Conclusie: Wrap your event, surprise & inspire!
Laat de fysieke en virtuele belevenissen samensmelten en kom tot een ultieme belevenis dankzij Wrap The Gift! Jouw evenement zal niet onopgemerkt voorbijgaan.


De voordelen van het inspelen op beleving en emotie door middel van Wrap the Gift:

  • Je blijft langer top of mind bij door een unieke en blijvende herinnering te creëren in de verschillende stappen van het online evenemententraject (save the date - uitnodiging - website - herinnering - bedanking)
  • Je verhoogt de openingsratio van jouw e-mailcampagne en het bezoekersaantal naar de eventsite en social media kanalen
  • Je stimuleert het viraal effect van jouw eventcommunicatie én dus van jouw evenement

Benieuwd naar hoe je deze catchy en vernieuwende eventcommunicatie in de praktijk kan brengen, neem dan contact op met Halito! en krijg een live demo van Wrap the Gift geïntegreerd in één gebruiksvriendelijke eventsoftware.

www.halito.com
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties