10 manieren om tijd te winnen

10 manieren om tijd te winnen

Tien succesvolle ondernemers geven telkens hun tip om tijd te winnen en je productiviteit te verhogen. Geen overbodige luxe voor event planners die een van de meest stressvolle beroepen ter wereld hebben.

 

Laat je inspireren door onderstaande tips!

 

  • Alles naar voicemail: Beth Doane (stichtster en chief executive van Raintees) heeft een erg drukke agenda en laat alle ongeplande telefoontjes rechtstreeks naar haar voicemail gaan. "Anders zou ik niets gedaan krijgen", meent ze. Op het eind van de dag belt ze mensen terug en voor de dringendste zaken kan men altijd bij haar assistente terecht.
  • Intelligente multitasking: Volgens Eric Casaburi, stichter en CEO van Retro Fitness, maakt multitasking je productiever, maar enkel als je repetitieve taken, die amper concentartie nodig hebben, combineert met dingen die je volste concentratie vereisen. Conference calls voeren op een loopband bijvoorbeeld.
  • Online assistenten: Kate McKeon startte twee jaar geleden haar eigen privéonderwijsservice. Ze delegeert routinetaken naar haar online assistenten zodat ze meer tijd overhoudt om de beslissingen te maken die er echt toe doen (zelf gebruikt ze het Amerikaanse Fancy Hands, maar sites als oDesk en Mechanical Turk bieden soortgelijke mogelijkheden).
  • Persoonlijke beloningen: Joe Silverman, stichter van New York Computer Help, motiveert zichzelf via een persoonlijk beloningssysteem: "Schrijf een blogartikel en krijg een minichocolaatje. Bel klanten op en haal een koffie bij Dunkin Donuts. Het belangrijkste voor mij is dat ik me aan mijn systeem houdt. Als ik iets niet doe, dan krijg ik ook geen beloning."
  • Korte meetings: Bobby Harris van BlueGrace Logistics haat meetings. Ze verspillen volgens hemte veel tijd, maar soms kan je er niet onder uit. Zijn tip: "Ga nooit naar een meeting waarvan je niet op voorhand een duidelijke agenda hebt ontvangen en vraag op voorhand hoe lang je aanwezig moet zijn. Wat het antwoord ook is, deel het in twee!"
  • Propere bureaus: Volgens Priscila Barros, stichtster van Babiekins Magazine, onderschatten veel ondernemers de voordelen van een proper bureau. Barros heeft een aparte map voor elk project en elke taak. Eenmaal ze met iets klaar is, streept ze het weg op haar takenlijstje en bergt ze de map op. Zo kan ze zich 100% concentreren op één ding tegelijk.
  • Even naar buiten: Mark Slater, CEO van Pingup, gaat elke dag een half uurtje naar buiten om te herbronnen en wat te bewegen. "Te veel mensen (vooral in koude regio's) zetten de hele werkdag geen stap buiten kantoor. Nochtans verhoogt net dat de productiviteit", aldus Slater.
  • Evernote: Samira Far is eigenaar van Bellacures en organiseert haar professioneel leven via dagelijkse, maandelijkse en driemaandelijkse Evernote-takenlijstjes.
  • E-mail snoozing: James Borrow, co-stichter en CEO van SHIFT: "Snooze alle e-mails die niet relevant zijn voor je wekelijkse doelstellingen. Behandel vervolgens je mailbox als een takenlijst in plaats van altijd onmiddellijk op alles proberen te reageren."
  • Productieve ochtend: Lucas Donat stichtte het advertentieagentschap Tiny Rebellion en gebruikt de 'magische uren' tussen vier en zeven uur 's ochtends om de moeilijkste taken van de dag te volbrengen. De vroege ochtend is zijn meest creatieve periode van de dag en geen mens die hem dan komt storen.

Bron: express.be

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties