Column: Creativiteit + Inspiratie = Originaliteit

Column: Creativiteit + Inspiratie = Originaliteit

Waar vind je als evenementenorganisator inspiratie om creatief te zijn? Hoe houd je je creativiteit stroom op gang, hoe blijf je origineel? En welke invloed heeft budget op creativiteit?

 

Ogenschijnlijk eenvoudige vragen die je fraaie inzichten opleveren, aanzetten tot nadenken en je wellicht onzichtbaar sturende factor zichtbaar maakt. Natuurlijk helpt geld bij het inzetten van luxe zoals helikopters en exclusieve jachten, maar biedt het ook originaliteit? Geld, een ruim budget biedt mogelijkheden, maar of dat garantie is voor succes... Anders zijn dan de anderen lijkt tegenwoordig meer een bepalende factor. Maar hoe ben je anders? En als je al anders bent, hoe blijf je anders? Creativiteit zorgt voor originaliteit en dat veroorzaakt verwondering, verrassing en verbazing. Met dat 'wow'-effect scoor je bij de klant.

 

Creativiteit heb je als het goed is standaard in je als event manager, het start bij een gedachtespinsel, een vrij idee en eindigt... nooit. Het wordt gevoed door inspiratie, maar waar vind je die? Dat hangt af waarvoor je open staat; waar laat je je door leiden? Volg je trends en ontwikkelingen in de branche of ontwikkel je zelf, ben je een pionier? En als je pioniert, pionier je dan naar een 2.0 versie; een verbetering of aanvulling op het bestaande of ben je een echte pionier en produceer je iets geheel nieuws, iets wat nog niet bestaat? Beide pioniers hebben creativiteit en inspiratie nodig, durven risico's te nemen en tonen lef.

 

Maar waar vind je je inspiratie? Er is geen winkel waar je het per ons kunt kopen. Het is net als een vlinder; hoe meer je erop jaagt, hoe verder hij weg vliegt. Inspiratie zit in kleine dingen; een vluchtige ontmoeting tijdens een wandeling met je hond, een op het eerste gezicht fantasie-tekening van een kind of een vlaag van een gesprek dat je toevallig opvangt in de trein. Het is de kunst dat je ervoor open staat en het binnenlaat als het op je pad komt. En dan... meestal als je er niet meer bewust mee bezig bent, borrelt het op en is het de start van een vernieuwend idee dat alleen nog wat uitwerking behoeft. 

 

Het is een optelsom, een 1+1=3 formule. 

 

Kijk en luister om je heen, pionier, toon dat lef en kleur de evenementenwereld met jouw unieke creatie... Be original, surprise us.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties