Trouwe klanten verdienen iets extra. Maar waarom iemand gewoon bedanken als je hem met een origineel incentiveprogramma een unieke ervaring kunt bezorgen én op lange termijn aan je merk kunt binden?
Deze voorbeelden tonen dat creatieve incentives lonen en een duidelijke win-win opleveren.
ROCKFON, producent van plafondpanelen, zocht de voorbije jaren naar een manier om zijn installateurs en verdelers te activeren en te fideliseren. D'M&S Events ontwikkelde daartoe verschillende incentiveconcepten. Die draaiden telkens rond één groot thema (de Olympische Spelen, het WK-Voetbal, ...). "De toffe insteek, de vlotte uitwerking (via een online spaarplatform) en de unieke hoofdprijs (een groepsreis met de beste spaarders, lees: trouwste klanten, naar Londen en Rio) hadden steevast een positieve impact op de verkoop en het merkimago. Win voor de klant. Win voor ROCKFON", aldus Wout Nechelput van D'M&S Events.
Zelfde scenario voor maalderij Ceres. Die wil bakkers structureel stimuleren om meer bloem- en bakkerijproducten aan te kopen. D'M&S Events stelt daartoe elk jaar een gevarieerd hospitality programma samen. Afhankelijk van hun omzet, kunnen bakkers intekenen op verschillende topevenementen: van filmpremières tot sportwedstrijden. "Als trouwe Ceres-klant krijgen ze tijdens die manifestaties een heuse vipbehandeling: een business lunch voor de match of een concert van hun favoriete groep vanop de eerste rij. Onze event managers doen er alles aan om de deelnemers een exclusief, positief gevoel te bezorgen. Win voor de klant. Win voor Ceres."
Voor Imperial Meat Products start D'M&S Events binnenkort met een engagementsplatform. Hiermee wil de charcuteriegroep slagers aanzetten nog meer vleeswaren af te nemen. "Hoe meer ze aankopen, hoe meer 'kroontjes' ze op hun MyImperial account verzamelen, hoe groter het vooruitzicht op een mooie beloning: van een culinaire workshop tot golden tickets voor sport- en culturele topevenementen. Win voor de klant. Win voor Imperial Meat Products!"
Meer weten over hoe de wincentive-aanpak van D'M&S Events uw imago, klantentrouw en verkoop kan versterken? Kijk op: