Samen succesvol ondernemen en met evenementenlocaties waarde toevoegen aan evenementen. Dat is een belangrijk speerpunt van Libéma, met 11 beurzen- & evenementenlocaties één van de grootste leisureconcerns van Nederland.
Met de in 2016 gelanceerde slogan 'De Mooiste Tijd organiseer je bij/met Libéma' onderschrijft Libéma dat niet alleen het aantal vierkante meters een rol speelt in evenementenland, maar dat samenwerking een steeds belangrijker aspect is als locatieverhuurder. Aan de hand van 4 pijlers wordt dit toegelicht.
1. Functioneel faciliteren
Elk type evenement, van congres tot (gethematiseerd) bedrijfsfeest, van dancefestival tot teambuilding en van publieksbeurs tot sportevenement, heeft behoefte aan een eigen invulling van het functioneel faciliteren van de locatie. Het hebben van een ervaren projectteam dat van A tot Z weet hoe je een succesvol evenement neerzet, is daarbij een belangrijke voorwaarde. Maar ook het werken met kwalitatieve toeleveranciers en het invliegen van experts waar nodig, zorgen ervoor dat de basis van het evenement voldoet aan de kwalitatieve maatstaven van zowel de locatie als de opdrachtgever.
2. Emotionele waarde toevoegen
In een wereld die meer en meer draait om beleving, emotie en ervaring, zijn eventmarketing- en live communicatiebureaus hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de emotionele waarde tijdens een evenement. Als gastheer van de locatie kun (of zelfs moet) je door middel van gastvrijheid, ervaring van het projectteam en kennis van de breedte van het evenement, meerwaarde toevoegen op dat gebied. Het op een ludieke manier welkom heten van de bezoekers op de parkeerplaats en hen begeleiden naar de ingang geeft een leuke start van de dag. Of een enthousiaste parkeerwacht die vertrekkende bezoekers op een vrolijke manier helpt bij de slagboom, hen een goede reis wenst én en passant nog even wijst op de eventuele files in de omgeving.
3. Inzetten van het netwerk
Beurzen- & evenementenlocaties beschikken vaak over een groots netwerk van partners. Zo beschikt Libéma over landelijke, strategische en regionale partners en preferred suppliers. Dit alles biedt een uitstekende basis voor een gestroomlijnde samenwerking, aangezien de suppliers weten welke kwaliteit gewenst is.
Het voordeel van Libéma is daarnaast het grote interne netwerk, met de 12 attractie- en vakantieparken. Intern in de zin van de vakantieparken die uitstekende overnachtingsmogelijkheden bieden voor bezoekers en exposanten van (publieks)evenementen. Daarnaast bezoeken jaarlijks 5,1 miljoen de in totaal 23 locaties. Deze bezoekers kunnen via offline en online kanalen uitstekend geïnformeerd worden over interessante publieksbeurzen en -evenementen wat bijdraagt aan een het succes van het evenement en de organisator.
4. Samen succesvol ondernemen
Als gastheer is het evenement geslaagd als iedereen, van opdrachtgever tot exposant en van organisator tot bezoeker, tevreden de locatie verlaat. Om dit kracht bij te zetten, moet je als locatie niet enkel meedenken met een organisator, maar is het adviseren over het concept van het evenement een belangrijke toevoeging. Steeds meer locaties, waaronder Libéma, gaan in sommige gevallen zo ver dat het mee-onderneemt in evenementen waar zij toekomst in zien.
Door het grote aantal evenementen die plaatsvinden op een evenementenlocatie, is er tot slot vaak veel ervaring opgedaan op het gebied van succesvolle concepten en lessons learned. Waardevol voor zowel de ervaren als startende organisator.
Al deze facetten zorgen ervoor dat een locatieverhuurder niet alleen de locatie verhuurt, maar ook daadwerkelijk waarde aan een evenement toevoegt. Ofwel in kennis, ervaring, het inzetten van een netwerk, danwel in het meedenken en mee-investeren. Met als uiteindelijke doel: iedereen, van opdrachtgever tot exposant en van organisator tot bezoeker, de mooiste tijd te laten beleven tijdens evenementen.
Benieuwd wat Libéma voor jou kan betekenen? Of wil je meer weten over de 11 beurzen- & evenementenlocaties? Klik dan voor meer informatie door naar: