In dit tijdperk van digitalisering worden klanten steeds nauwer betrokken bij het plannen van een evenement. "Het internet als onuitputtelijke bron aan informatie maakt het de klant steeds gemakkelijker om zelf al eens op zoek te gaan naar welk decor of welke catering hij precies verkiest", vertelt Michel Van Camp van New Balls Please.
"Klanten vergaren meer kennis en gaan met hun evenementbureau als het ware een tijdelijk partnerschap aan. Door die nauwe betrokkenheid van de klant en de constante feedback tussen beide partners kunnen heel snel beslissingen worden genomen en verhoogt de kwaliteit van de communicatie."
"Dat vernieuwde partnerschap in de evenementensector komt het niveau van elk evenement alleen maar ten goede. De constante input van ideeën daagt het evenementenbureau uit om er een creatief geheel van te maken en zo high-level service aan te bieden. Evenementen worden complexer, technisch hoogstaander en steeds visueler."
Toch betekent elk partnerschap tussen de klant en het bureau meer dan een input aan ideeën. "Een evenement vraagt een duidelijke planning en respect voor deadlines. Afspraken maken is hierbij 'key'."