5 fouten bij het maken van een eventwebsite

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

Eventplanners hebben een verknipt beeld over hoe een eventwebsite eruit hoort te zien. Veel mensen denken dat het maken van een website ophoudt bij het bekendmaken van eventinformatie, en dat je de bezoekers verder zelf kan laten uitzoeken wat relevant is. Anderen denken zelfs dat het ontwerpen van een krachtige website niet eens zo belangrijk is.

 

Slechts enkelen weten echt mooie websites te bouwen. Daarmee versterken ze hun eventcommunicatie en bieden ze een plezierige online beleving voor hun (potentiële) bezoekers. Zoals eventplanner.nl-oprichter Kevin Van der Straeten aangeeft in zijn boek EVENTPLANNER: "vanzelfsprekend moet een website er professioneel uitzien, en de stijl, toon en inhoud moeten de doelstellingen van het evenement en de verwachtingen van je doelgroep uitstralen."

 

 

Waarom?

Ten eerste dient een krachtige eventwebsite als promotietool. Door de juiste call-to-actions te plaatsen of door op nauwkeurige wijze de voordelen van jouw evenement te beschrijven, behaal je een hoger bezoekersaantal.

Ten tweede, zoals Kevin opmerkt: "de belangrijkste reden om in een eventwebsite te investeren is de registratiemodule. Hiermee kunnen bezoekers op jouw ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties