Beursorganisator in 2019 nog meer matchmaker

Beursorganisator in 2019 nog meer matchmaker

Tijdens de jaarlijkse Event Tech Live beurs, die deze week in Londen werd gehouden, lag de focus op het gebruik en de waarde van data. De organisatoren van beurzen zijn matchmakers, die door registratiedata effectief te gebruiken, bezoekers en exposanten aan elkaar kunnen koppelen. Zo verhoogt de organisatie de attentiewaarde van de drukbezette bezoeker, maar maakt zij ook beursdeelname voor exposanten waardevoller en dus lucratiever.

 

De wens van de bezoeker is de sleutel tot het succes van elke beurs, zo leerde Event Tech Live 2018, met meer dan 2000 bezoekers, 100 exposanten en 50 sessies een van de toonaangevende Europese eventbeurzen. Maar hoe kom je te weten wat al die individuele bezoekers willen? Al te vrijblijvende surveys, waarin ze gevraagd worden naar hun interesses, zijn niet de manier om deze data te verzamelen. Zeker als niet duidelijk is waarom bezoekers deze gegevens zouden moeten verstrekken, zal de bereidheid deze vragen te beantwoorden klein zijn. Het is dus zaak deze data op een andere manier boven tafel te krijgen, en dat vergt behalve adequate technische middelen met name tijd.

 

 

Datahistorie

Leads die tijdens eerdere edities van een beurs werden gegenereerd, maar ook het gebruik van een beurs app voorafgaand aan de beurs kunnen bijvoorbeeld veel vertellen over de interesses van de individuele bezoeker. Welke gegevens bekijkt hij? In welke exposanten was hij eerder geïnteresseerd? Welke gedane suggesties resulteerden in een klik, en welke niet?

 

 

Expo Tinder

Een zelflerend systeem, dat op basis van kunstmatige intelligentie als een soort Expo Tinder met een krachtig algoritme informatie op maat serveert, zal nog wel even toekomstmuziek blijven. Toch zijn er ook nu al stappen in die richting te zetten. Met filters op een ellenlange exposantenlijst, kunnen bezoekers bijvoorbeeld snel hun weg vinden. Door het gebruik van zo'n filter aan de individuele bezoeker te koppelen, breng je zijn interesses bovendien direct in kaart, en daarmee kun je je communicatie voorafgaand aan en tijdens de beurs gerichter inzetten.

 

 

Centrale bezoekersdatabase

Lodewijk Bovy en Michiel Droog van Invitado Visitor Management, net terug uit Londen: "Wij maken het registratietraject voor organisatoren en bezoekers zo eenvoudig mogelijk, en maken alle data die dit oplevert voor de beursorganisator real time en met uitvoerige rapportagemogelijkheden achteraf volledig beschikbaar"

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties