Hoe de impact van je event maximaliseren wanneer het voorbij is

Hoe de impact van je event maximaliseren wanneer het voorbij is

Het is afgelopen! Je zegt gedag tegen je sprekers en je spoort je team aan om alles op te ruimen. Je kunt niet wachten tot iedereen vertrokken is zodat je de laatste details kunt regelen. En dan morgen: een dagje relaxen!


Je hebt samen met je team een enorme inspanning geleverd bij het organiseren van dit event. Nu het voorbij is, is het tijd om te relaxen en te genieten. Je doet de lichten uit en je stress stroomt weg. We begrijpen je gevoel, maar lees even verder.


Wat eigenlijk eindigt je evenement niet bij de slotceremonie of wanneer de laatste deelnemer de venue verlaat. Je event is zelfs helemaal geen succes als je gasten het al vergeten zijn als ze hun aanwezigheidsbadge droppen. Je aandacht hoort dus niet alleen te gaan naar het event zelf, maar ook naar je ‘after event plan’.


In verhouding met je totale tijdsbesteding, is dit natuurlijk maar een deeltje van je inspanningen. Maar je moet je wel voorbereiden op hoe je de relatie die je hebt gebouwd met je deelnemers, kunt blijven versterken en voeden. Hier is een lijstje ‘things to do’ om de impact van je event te maximaliseren wanneer het afgelopen is:



Stap 1: Stuur een gesegmenteerde follow-up mail

Deelnemers zijn leads. Het zou een verlies zijn als je geen inspanningen doet om de persoonlijke connectie die je nu hebt, te verdiepen. Zorg daarom voor een follow-up actie die gebaseerd is op de ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties