Digitale marketing en promotie, je kunt niet zonder! Aanwezig zijn op social media, interageren met mensen, creëren van spannende content en advertentie- en communicatiecampagnes runnen, het zijn allemaal must-do’s als je de juiste aanwezigen op je event wil aantrekken.
Maar het wordt er niet gemakkelijker op. Om je een idee te geven, in maart 2019 alleen al, werden er elke dag 4,4 miljoen blogposts gepubliceerd. Het online gebeuren groeit elke dag. Opvallen vraagt nu een aanzienlijke inspanning. Een link op je social media account naar je website zetten of je event op social media aankondigen, is niet langer voldoende. Een slimmere aanpak is nodig.
Het goede nieuws is dat je niet hoeft te targetten op een groot publiek om de juiste leads binnen te halen. Je moet je boodschap ook niet van de daken schreeuwen op elk platform. In tegendeel, als je de juiste profielen wil aantrekken, gebruik dan een paar goed gekozen platformen. Om je daarmee te helpen, hebben we een lijst samengesteld van zaken die je kunt doen om je event bij het juiste publiek aan te prijzen in 2020:
Kies voor podcasts
Ja hoor, er zijn mensen die je willen interviewen. Denk niet dat jij geen verhaal te vertellen hebt. Er staan vele podcastuitgevers te springen om jou in hun shows te krijgen. Volgens Music Oomph: "zijn er ...