Philip Verhaeghe
Columns van Philip Verhaeghe
Wat elke eventorganisator over de twitter hashtag moet weten
Het hekje of de #hashtag gevolgd door een woord of een lettercombinatie is sinds zijn lancering in 2007 niet meer weg te denken uit de social media. Dit moet je erover weten.
De 'no show' als grootste vervuiler van de evenementenbranche
Je ziet ze liggen blinken aan het onthaal van elk event: de fraai uitgestalde maar verder nutteloze naambadges zonder drager. De 'No show' als één der grootste hedendaagse frustraties van menig meetingplanner of eventorganisator.
Column: Netwerkfrustratie
De basis voor elk geslaagd netwerkevenement is een uiterst banaal ding. Inderdaad: een degelijke naambadge kan - in nauwe coöperatie met de deelnemerslijst - het netwerken enorm 'faciliteren'.
Column: Lap, ik heb weer prijs!
Eén van onze ministers zou op het eind van die interessante studiedag een prijs uitreiken. Aan één van onze vele verdienstelijke ondernemers...
Column: De kick van de klik
Als regelmatige conferentiebezoeker heb je ongetwijfeld al eens op een 'gekoppelde' stoel gezeten. Eén of andere snode slimmerik is ooit op het onzalige idee gekomen een soort clip uit te vinden waarmee je lange rijen stoelen aan elkaar vastklikt.
Column: Wat als politici weglopen? Misleidende reclame in de eventsector
Je hebt wellicht ook al eens een vakkundig gehypet seminarie bijgewoond. Bovenmatig geïnteresseerd schrijf je je in voor een razend actueel debat van exclusieve sprekers met ronkende titels.
Column: Bad timing vs tijdverlies
Vorig jaar heb ik geen enkel congres of seminarie kunnen bijwonen... dat op het aangekondigde tijdstip begon en op het geprogrammeerde einduur afsloot.
Column: Ticketje kopen?
Vorig weekend weer goed bezig geweest: drie toegangsticketten voor een culturele manifestatie, twee biljetten voor een treinrit, ... Allemaal zelf met mijn hoogsteigen printertje afgedrukt!