De pandemie heeft de manier waarop 'live'-ervaringen worden geproduceerd drastisch veranderd en - terwijl festivals en grote events in de wacht staan - zocht het in San Diego gevestigde ervaringsmarketingbedrijf GDX Studios naar alternatieve manieren waarop merken nog steeds contact kunnen maken met hun publiek.
We kennen allemaal drive-in bioscopen, maar een 'drive through pop-up voor brand activation' tilt het concept naar een nieuw niveau. Stel je je eens voor dat je door een leuke, veilige en interactieve ervaring kunt doorrijden. Op het parcours dat je met je auto aflegt kom je kunstinstallaties, foto-momenten, interactieve displays en indrukwekkende decors tegen. Bij elke stop langs de route is er interactiviteit voorzien met de persoonlijke smartphones van de deelnemers. Denk aan het spelen van een virtual reality-game, een foto die genomen wordt terwijl je in de auto zit voor een greenkey en die naar je telefoon gestuurd wordt, ...
Een ander interessant idee is om give-away boxen met samples direct in de koffers van voorbijrijdende auto's te leggen. Op deze manier kan de aflevering 100% contactvrij gebeuren.
Het interessante van het hele idee is dat het volledig schaalbaar is naar de behoeften van specifieke merken, variërend van een one-stop-drive tot een volledige immersive ervaring met meerdere stops.