Hoe promoot je je online evenement?

Hoe promoot je je online evenement?

Pak je het promoten van een online evenement anders aan dan dat van een fysiek event? Nee, niet echt. Op uitzondering van één belangrijk detail.


In de voorbije maanden zagen we veel merken van fysieke naar online event-omgevingen evolueren. Dat wil zeggen dat op korte tijd, ook al je concurrenten overgeschakeld zijn. Dat maakt het moeilijker om op te vallen in de online wereld, die al heel groot en overweldigend is.

 

Laten we ook niet vergeten dat in een online omgeving, vergelijkbare merken niet alleen je concurrenten zijn. Je bent ook in competitie met andere sectoren, media bedrijven, social media, video games, en alle andere platformen die hengelen naar de online aandacht van mensen. Je event promoten ga je dus slim en in een keer juist moeten aanpakken, met een goed doordachte strategie. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Wij zijn er voor je! Lees hier de stappen die je moet ondernemen om op te vallen bij jouw doelgroep:

 


Stap 1: Werk aan je online evenementmerk

Goede bedrijven maken content, fantastische bedrijven creëren media producten als hun marketing strategie. Het goede nieuws? Jouw online evenement kan ook een media product zijn! Wat betekent dat juist? Wel, meestal kijk je naar je online evenement als een verlengstuk van je merk. Wat als je een apart, standalone merk ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

way2events
#OFFSITEMEETING - Van strategie naar snelheid - Full throttle Offsite
way2events|
6 maart 2025

Vergaderen in een steriele ruimte met eindeloze slides? Liever niet! Dit team koos voor een offsite meeting met pit bij Supercube Gent. Ochtend? Strategische beslissingen, scherpe discussies en het finetunen van ideeën. Middag? Geen saaie pauze, maar pure actie op het circuit! Reflexen getest, competitieve duels en epische inhaalmanoeuvres. Avond? Ontspannen met een drankje, rondetijden vergelijken en sterke verhalen delen ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Klein podium, groot effect: 5 tips

Klein podium, groot effect: 5 tips

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Advertenties