Trend: productbeleving moet groter en gekker

Trend: productbeleving moet groter en gekker

Presentaties op beurzen en in winkels krijgen een steeds grotere omvang en verscheidenheid. "De wensen worden steeds exotischer."

 

Hoe zorg je voor een onderscheidend event? Dat is het grootste hoofdpijnpunt bij menig event organisator. "Een beursstand of winkelétalage in de eigen huisstijl met flatscreen valt de 'verwende' passant nauwelijks meer op", zegt Heimen Quik, commercieel directeur van Pre-Motion, een bedrijf dat bewegende presentatiesystemen verhuurt en verkoopt. "Organisaties zijn daarom steeds vaker op zoek naar een onderscheidende manier van presentatie op de beurs, in de winkel en op het bedrijfsfeest. Hoe groter en afwijkender de vormgeving, des te intenser de beleving van het publiek."

 

Galadiner op de lopende band

Pre-Motion is vijf jaar geleden begonnen met een lopende band voor productpresentatie, die was gebaseerd op de bekende sushibar. Quik signaleert nu dat creatieven van event- en communicatiebureaus de mogelijkheden van bewegend presenteren ontdekken. "We krijgen tegenwoordig de meest 'exotische' aanvragen binnen voor allerlei producten en gelegenheden. Afgelopen weekend nog is in Berlijn een compleet galadiner voor 400 personen gepresenteerd op een lopende band van tachtig meter lang. Dat was een nooit eerder vertoond huzarenstukje."

 

De uitdaging volgens Quik is om alle creatieve aanvragen te realiseren. "Neem de lopende band die aan het plafond hangt. Dat is een geheel nieuw concept dat we samen met de klant in huis hebben ontwikkeld en geproduceerd."

 

Het Witte Huis

Ook de belangstelling vanuit het buitenland voor bewegende presentatie zit flink in de lift. "We ontvangen veel aanvragen uit Duitsland en uit Frankrijk. Zelfs de cateraar van het Witte Huis heeft al interesse getoond."

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties