Eric Broekaart nieuwe directeur MECC Maastricht

Eric Broekaart nieuwe directeur MECC Maastricht

Eric Broekaart (49) is benoemd tot directeur van MECC Maastricht. Met de benoeming van de geboren Limburger verwacht het Maastrichtse Expositie en Congres Centrum zowel de regionale als internationale functie van Maastricht verder te kunnen

versterken.

 

Zowel de aandeelhouders Amsterdam RAI en de Gemeente Maastricht, als de Raad van Commissarissen onder voorzitterschap van de recent benoemde Jan Lamkin, zijn verheugd dat met de benoeming van Eric Broekaart de functie van directeur van het MECC zo snel door een ervaren professional uit de sector, is ingevuld.

 

Eric Broekaart kan bogen op een ruime ervaring in de beurzen- en evenementensector. Tot vorig jaar was hij als directeur Sales Beurzen & Evenementen van Libéma commercieel verantwoordelijk voor de beurs- en eventlocaties van Libéma. In het decennium daarvoor heeft hij als directeur van de IJsselhallen in Zwolle, de traditionele veehallen succesvol weten te transformeren tot een multifunctioneel evenementencomplex. Daarnaast heeft hij het aansprekende evenement Lego World, dat tegenwoordig meer dan 75.000 bezoekers trekt, in samenwerking met Lego bedacht en ontwikkeld.

 

Met de benoeming van Eric Broekaart wil moedermaatschappij Amsterdam RAI de reeds ingezette koers verder invulling geven. "Zijn commerciële expertise zowel op het vlak van het aantrekken van evenementen, zijn kennis en ervaring om evenementen te ontwikkelen, alsmede zijn vermogen om mensen te binden, geeft ons de overtuiging dat dit de juiste man voor het MECC is. Daarnaast is hij geboren en getogen Limburger, waardoor hij heel goed de 'couleur locale' begrijpt". aldus directievoorzitter van Amsterdam RAI, Hans Bakker.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties