'Over 10 jaar geen beurzen meer'

'Over 10 jaar geen beurzen meer'

Als het aan Generatie X en Y ligt zijn beurzen dood. Hoe je evenementen op hun noden afstemt ontdek je in het trendrapport van Amsterdam RAI.

 

Als wij luisteren naar de toekomstige beursbezoekers, vertegenwoordigd door Generatie Y, dan spreken we over 10 jaar niet meer over 'beurzen'. Dit blijkt uit onderzoek naar 'de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generaties met betrekking tot het medium beurs', uitgevoerd door Amsterdam RAI in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok - NetPanel.

 

Gen Y: 'I want to have experiences and not just get information!'

 

'Saai, oubollig, corporate' zijn de associaties van Generatie Y bij het woord 'beurs'. Generatie Y wenst echter van beurzen het tegenovergestelde... Ze willen beleving van begin tot eind. En het begint al wanneer ze er voor kiezen naar de beurs te gaan! Ze willen co-creatie op de beurs, meedenken, meedoen... Ze willen verrijkt worden met kennis en skills. Generatie Y spreekt daarom liever van een 'event'. En als je beide woorden googlet op afbeeldingen, dan zie je zelf waarom. Generatie Y wil een experience!

 

Gen Y: 'All those standardized exhibition stands: boooooring!'

 

Hoe je jouw event kan tweeken naar de noden van Genaratie X en Y? Amsterdam RAI heeft interessante insights over de wensen en behoeften van Generatie X en Y, concepten en ideeën, voor je onder elkaar gezet.

 

Download trend report

Bron: Amsterdam RAI

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Wim Mussche [ShareYourSmile]
Wim Mussche [ShareYourSmile]
New|2013-04-22 - 13:42u

Proficiat aan Amsterdam RAI voor dit verhelderend rapport. Ik grijp dit artikel graag aan om een accuut probleem aan te klagen. En dat is de kostprijs van "free wifi" voor de organisator. Ik kan niet meer tellen hoeveel keer dat het aanbieden van "free wifi" zwaar ward ondergebudgeteerd. Dit had zelfs enkele keren de afgelasting van het evenement tot gevolg. Ik stel dan ook graag de vraag aan de lezers van dit artikel. Waar moeten organisatoren of venues op inzetten? 1) Moeten zij duizenden Euro's uitgeven voor een permanente oplossing? 2) moeten zij duizenden euros uitgeven voor een oplossing per evenement? 3) Is het aan de deelnemers van een evenement om gebruik te maken van hun eigen telecom abonnement en is het dus niet de bekommernis van de organisatoren?

Jozef de Kruiff [Vleugel expo, interieur en events]
Jozef de Kruiff [Vleugel expo, interieur en events]
New|2013-05-02 - 14:19u

Nogmaals, stel de kwaliteit niet ter discussie van het rapport, maar wel de negatieve wijze van berichtgeving in dit platform. Wat helpt dat ons nu verder bij het uitdragen van dit unieke medium. Ok. een kritische benadering is zinvol, sociale media zijn onmisbaar geworden bij het inzetten van beurzen, events en congressen. Unieke en onderscheidendende evenementen blijken absoluutbestaansrecht te hebben nu en in de toekomst, daar ben ik zeker van! Persoonlijk ontmoeten, beleven, zintuigen prikkelen,zien, voelen, ruiken, proeven in wat voor een intensiteit blijft zijn waarde behouden. Koppel daar de nieuwe visies en media uitingen aan zou ik zo zeggen. Is dat niet wat positievere insteek? Ga ervoor!

Kevin Van der Straeten [eventplanner.net]
Kevin Van der Straeten [eventplanner.net]
Leader|2013-05-02 - 20:14u

Dag Jozef, je hebt helemaal gelijk! Al begrijp ik wel waarom RAI voor deze insteek kiest. Jammer genoeg gaat een positieve boodschap zonder meer heel snel verloren in de grote hoeveelheid nieuws die dagelijks over ons heen komt. Een prikkelende titel trekt de aandacht en zet aan tot lezen. Uiteindelijk komt de lezer zo bij wat in de kern een positieve boodschap is. Dat is ook waarom onze redactie de insteek heeft overgenomen. Het is belangrijk dat de sector wakker wordt en de ogen opent voor de veranderende realiteit. Als dat op deze manier lukt dan is de opdracht geslaagd. In ieder geval dank voor je bericht!

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties