Pepsi komt met eerste like-automaat op event

Pepsi komt met eerste like-automaat op event

Het is een herkenbaar scenario, je staat voor een volle blikjesautomaat met een lege portefeuille. Het reclamebureau TBWA bedacht een drankautomaat die je in ruil voor een like een lekker fris blikje voorschotelt.

 

Pepsi België krijgt deze wereldprimeur en deelt haar cola's vanaf nu met fans in ruil voor een Facebook like. De Pepsi Like Machine werd voorgesteld in België tijdens het concert van Beyoncé in het Antwerpse sportpaleis.

 

De Pepsi Like Machine verwent niet alleen de dorstige voorbijganger, het is ook een slimme manier van samplen. Volgens TBWA wordt sampling nog steeds gedaan zoals vijftig jaar geleden: promo boys en girls die je een flyer in de handen stoppen. De Pepsi Like Machine gaat een stap verder door meteen een relatie aan te gaan met het doelpubliek.

 

"Dat er creatieve koppen rondlopen in België is al langer geweten. De Pepsi Like Machine is hier een mooi voorbeeld van", vult Jan Verlinden, Marketing Director BeLux bij PepsiCo aan. En gelijk heeft hij. Voor het eerst is het mogelijk om met een Facebook like, in real-time, een blikje Pepsi te 'draaien'. "Een compleet nieuwe manier van samplen waarbij we informatie in ruil krijgen én meteen communicatie kunnen opstarten."

 

Hoe werkt het? Wel alles gebeurt wanneer je voor de automaat staat. Daarop staat de link naar likepepsi.be waar je je kan inloggen via Facebook. Nadien moet je de Facebook-pagina liken en heb je enkel nog te kiezen voor een Pepsi Regular of een Pepsi Max. Indien meerdere mensen tegelijkertijd proberen toegang te krijgen tot de automaat wordt er een virtuele wachtrij gevormd.

 

Benieuwd of de soft-drinks concurrenten dit zullen liken...

Bron: De Standaard 16/05 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:


way2events
#OFFSITEMEETING - Van strategie naar snelheid - Full throttle Offsite
way2events|
6 maart 2025

Vergaderen in een steriele ruimte met eindeloze slides? Liever niet! Dit team koos voor een offsite meeting met pit bij Supercube Gent. Ochtend? Strategische beslissingen, scherpe discussies en het finetunen van ideeën. Middag? Geen saaie pauze, maar pure actie op het circuit! Reflexen getest, competitieve duels en epische inhaalmanoeuvres. Avond? Ontspannen met een drankje, rondetijden vergelijken en sterke verhalen delen ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Klein podium, groot effect: 5 tips

Klein podium, groot effect: 5 tips

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Advertenties