5 plaatsen om je social media in de kijker te zetten op events

5 plaatsen om je social media in de kijker te zetten op events

Als je social media optimaal wil inzetten op je evenement, moet je verder gaan dan enkel het creëren van een Twitter stream of Facebook pagina. Door de integratie van social media tijdens je evenement, creëer je echte meerwaarde.

 

Het is een efficiënte manier om reclame te maken, gasten te betrekken en een relatie met hen op te bouwen. Op elk evenement (meeting, beurs, ...) heb je de mogelijkheid om social media schermen te plaatsen zodat je gasten actief kunnen deelnemen aan de conversatie. Ontdek de 5 beste plaatsen om je social media in de kijker te zetten!  

 

 

1. Onthaal

Gasten zijn vaak enthousiast als ze je evenement binnenkomen. Maak hier gebruik van en plaats een social media center aan je onthaal. Zo wakker je het enthousiasme aan en motiveer je de gasten om vanaf de start interactief te zijn. Je zal hier ook het grootste bereik hebben gezien alle gasten via deze weg binnen en buiten gaan. Het is de beste plaats om je evenement hashtag bekend te maken en de bekendheid van je social media kanalen te verhogen.  

 

 

2. Lege wanden en zaalingangen

Plaats schermen met relevante en aantrekkelijke social media content tegen lege wanden of in de buurt van zaalingangen. Zo kan je op een zichtbare plaats informatie, uurregelingen, updates en reclameboodschappen delen. De meest efficiënte social media schermen tonen geen standaardbeelden of moeilijk leesbare Twitter streams maar beelden op maat van je evenement (huisstijl, ontwerp, logo,...).  

 

 

3. Podia

Zet je social media in de kijker op het podium zodat je gasten actief kunnen deelnemen aan de presentatie. Stel hen vragen die ze kunnen beantwoorden via Twitter of Instagram of deel informatie of beelden over producten ter ondersteuning van de presentatie. Als je social media content op de achtergrond deelt, voelen gasten zich meer aangesproken dan wanneer je enkel een statisch beeld of logo toont. Je kan de social media content ook tonen op het hoofdscherm tussen twee sprekers of onderwerpen in. Dit is het perfecte moment om je evenement hashtag te promoten, de beste tweets te tonen of sponsored content te delen zodat je gasten geboeid blijven tijdens de pauze.  

 

 

4. Social media lounge  

Lounges en herlaadplaatsen, zijn meestal saaie plekken. Tover ze om in social lounges waar gasten kunnen zien wat er zich allemaal afspeelt op het evenement. Ze kunnen hier even tot rust komen, inchecken en posts of foto’s delen tijdens het evenement. Zorg ervoor dat je hashtag duidelijk zichtbaar is op deze plaatsen.  

 

 

5. Afterparties

Wanneer zijn je gasten het meeste interactief? Tijdens netwerksessies of afterparties natuurlijk! Ze zijn dan meer ontspannen en willen zich amuseren. Deel interessante conclusies of vragen van het evenement via social media schermen. Ze zijn de ideale conversation starter en zetten je gasten aan om actief te zijn op je kanalen. Je kan ook foto’s van je gasten tonen op de schermen. Selfies van nieuwe vrienden of collega's zijn het perfecte (foto)materiaal om interactie te creëren. 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties