'Ahoy Rotterdam' wordt na 45 jaar 'Rotterdam Ahoy'

'Ahoy Rotterdam' wordt na 45 jaar 'Rotterdam Ahoy'

'Ahoy Rotterdam' heeft haar naam gewijzigd naar 'Rotterdam Ahoy'. De verandering werd officieel gepresenteerd, samen met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.

 

Deze maand bestaat de Rotterdamse evenementenaccommodatie, die in januari 1971 door Prins Claus werd geopend, exact 45 jaar. 

  

Nieuwe koers Ahoy
Rotterdam bruist, Rotterdam wordt herontdekt, Rotterdam zit in het DNA van Ahoy. Bovendien breidt Ahoy in 2019 uit met een groot internationaal congrescentrum (inclusief muziekzaal). De internationale zakelijke markt die hiermee in grotere mate wordt benaderd, is allereerst op zoek naar een aantrekkelijke stad met allure. Voldoende reden voor de eventlocatie om de voormalige naam aan te passen naar Rotterdam Ahoy; waarmee tevens wordt teruggegaan naar de roots van Ahoy in 1951, toen de havententoonstelling Rotterdam Ahoy! plaatsvond.

 

Na ruim 9 jaar heeft Rotterdam Ahoy een nieuw logo. Directeuren Jolanda Jansen en Peter van der Veer: "Niet langer prijkt er een rood logo op onze gevel, maar vanaf heden zijn geel en antraciet onze kleuren. Strakker, rauwer, een waar onze energie van afstraalt. Vol trots presenteren wij onze nieuwe naam, ons nieuwe logo, de daarbij behorende nieuwe huisstijl en een compleet nieuwe website. Het geheel past beter bij ons merk, onze doelstellingen en de tijdgeest."


Uitbreiding 
Niet alleen wordt er de komende jaren uitgebreid met een internationaal congrescentrum en een muziekzaal, ook spreidt Ahoy haar vleugels binnen Rotterdam. Sinds 1 januari 2016 is zij verantwoordelijk voor de exploitatie van de evenementenlocaties op RDM Rotterdam, te weten de RDM Onderzeebootloods en het RDM Congrescentrum, beide authentieke locaties in de Rotterdamse haven.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties