Disneyland Parijs zet eventmarketing in om meer millennials aan te trekken

Disneyland Parijs zet eventmarketing in om meer millennials aan te trekken

Disneyland Parijs gaat het aantal speciale evenementen uitbreiden. Dat stelt Gustavo Branger, vicepresident global events van het bedrijf. In 2017 werden er vijf speciale thema-avonden georganiseerd. Dit jaar zijn het er acht; het komende jaar staan er vijftien stuks op de agenda.

 

“We gaan onze events op allerlei vlakken uitrollen”, vertelt Branger. “Het kunnen avonden zijn rond muziekgenres, speciale sportactiviteiten of gaming-events.” Zo werd dit jaar in Disneyland Parijs voor de derde maal een halve marathon georganiseerd. In juni was een speciaal techno-event en eind september werd in het park een groot jazzconcert gehouden.

 

Het park kijkt er naar om in 2019 avonden rond muziekgenres als rock, latin, eighties en hiphop te organiseren, aldus Branger. Op sportgebied denkt hij onder meer aan een dancing-event of een weekend met als thema extreme sporten. "Op het gebied van attracties en familievermaak heeft het park een uitstekende reputatie”, legt hij uit. “Maar we willen onze op deze manier breder gaan profileren. Disneyland leent zich ook uitstekend voor dit soort andere activiteiten."

 

Het doel van deze nieuwe strategie is onder meer meer millennials en ‘young adults’ naar het park te trekken. “We hopen dat gasten vaker terugkeren als we nieuwe en unieke ervaringen kunnen bieden”, aldus Branger.

 

Het eerstvolgende geplande event is de Halloween-avond op 31 oktober. Hier zal onder anderen de Nederlandse dj Don Diablo optreden; hij doet een set samen met het Disneypersonage Buzz Lightyear.

Bron: HLN 3/10 via License2publish, Photo: istockphoto

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:


way2events
Offsite meeting REINVENTED in BXL
way2events|
25 maart 2025

Half januari, Brussel. De stad deed wat ze altijd doet: druk zijn. Maar binnen, achter die grote dubbele deuren, kozen we voor rust. Voor kwaliteit. Voor aandacht.


Geen klassieke meeting vandaag. Geen tafels in carré, geen uurroosters die ons vastzetten. We kozen bewust voor iets anders. En dus stond er champagne klaar in plaats van badgehouders. Warme omkadering in plaats van ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Klein podium, groot effect: 5 tips

Klein podium, groot effect: 5 tips

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Advertenties