Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Co-hosting is geen nieuw concept in de eventwereld. Denk bijvoorbeeld aan je partnership met een merk of een mediabedrijf. Beeld je in dat je samen een conferentie organiseert. Dit soort evenement is heel logisch als jullie samen hetzelfde publiek trachten te benaderen en bepaalde doelen willen bereiken zonder dat je in concurrentie komt met elkaar. 


Je wil een boodschap verspreiden of meer leads binnenhalen, terwijl je co-host gewoon inkomsten wil genereren uit het verkopen van kaartjes.


Wat ook de redenen zijn, co-hosting zal je niet alleen helpen om een grotere impact te hebben op je publiek, je halveert ook je uitgaven voor planning, managing en het promoten van je event. Eens je een betrouwbare partner hebt, kun je gerust experimenteren met deze vorm van events.


Voor je start, is het handig de risico’s te kennen. Een voorbereid man of vrouw is er twee waard!



Risico 1: Problemen bij het managen van de logistiek

Een event logistiek plannen, is al moeilijk genoeg wanneer je alleen bent. Twee planning coördinators, twee registratieplatforms, twee social media contactpunten, … het probleem is duidelijk!


Als je een event co-host, ontdek je het gebrek aan logistieke coördinatie zeer snel. Wie houdt zich bezig met de venue? Wie regelt de eventwebsite? Wie ontvangt de betalingen? Het kan uitlopen op een totale ramp. 

Om deze nachtmerrie te ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties