Column: Eindejaarsknaller of valse start

Column: Eindejaarsknaller of valse start

Elk bedrijf dient naar de toekomst gericht te zijn om te groeien. Investeren in het onveranderbare verleden is binnen zakelijke denkpatronen absurd. Té vaak wordt echter vergeten dat een corporate eindejaarsfeest meer is dan een bedanking voor geleverde prestaties. Soms wordt het eindejaarsfeest absurd genoeg zelfs aanzien als een sociale verplichting waar een bedrijf moeilijk onderuit kan.

 

 

Een gedegen eindejaarsfeest speelt op 2 niveaus:

 

 

Sales stimulerend

  • Nodig klanten uit op jouw eindejaarsgebeuren en breng ze zo dichter bij jouw 'human capital'. Hierdoor plak je een menselijk gezicht op de zaken die je doet.

    Spreek wel duidelijk richtlijnen af met je personeel, zodat het 'gezicht' van jouw bedrijf geen smoelwerk wordt waar klanten op afknappen.

  • Een onderliggende sympathie is een eerste stap naar 'recurring sales'. Klanten moeten jou hun account gunnen.

  • Niets is zo geschikt als een gezellige, stimulerende omgeving om klanten enthousiast te maken over je merk, jouw producten/diensten en over een toekomstige samenwerking. Geef jouw merk en jouw producten een duidelijke aanwezigheid op het gebeuren. Bedek echter deze 'branding'-initiatieven met een stevige laag plezier en entertainment. Het is niet nodig heel evident te zijn gezien in een gezellige context jouw klanten receptiever zijn voor jouw boodschap.

 

 

Verbeterde interne processen

  • Tegengesteld aan gemeen gedachtengoed speelt een eindejaarsfeest niet in het verleden. Bekijk dit gebeuren als een jaarstart. Een eindejaarsfeest is evenzeer een teambuilding of motivational voor alle medewerkers, zelfs al draagt het die titel niet.

    Jouw personeel zal een aanbieding met een concreet doel meer appreciëren dan wanneer dit enkel een verplicht nummertje is.

  • Het perfect aanvoelen hoe een feest maximale ROI te geven maakt vaak het verschil tussen zelf organiseren of outsourcen. Zelfs een bescheiden feest is gebaat met professionele ondersteuning.

    Ik schaar me echter volledig achter een combinatieaanpak tussen event bureau en interne werkgroep om als bedrijf nauw betrokken te blijven bij het project.

    Het doosje '100 mensen, 100 meningen' opentrekken is voor een evenementenkantoor de meer complexe route. Deze extra inspanning weegt echter niet op tegen de garantie dat de eindklanten exact dat feest krijgen dat ze wensen.

    De hele aanloop naar het evenement wordt een langgerokken teamversterkende activiteit, terwijl uw personeel de eigen inbreng zal appreciëren.

  • Gebruik deze opportuniteit om jouw medewerkers meer feeling te geven met de klanten die ze dagdagelijks bedienen. Al jouw medewerkers, zelf deze die geen direct professioneel contact hebben met de klanten, zin geven om jouw doelgroep goed te bedienen door middel van een georkestreerde ontmoeting is een absolute meerwaarde.

 

Het echte potentieel van zo een investering kan u enkel waarmaken als je dit bekijkt door een moderne bril. Denk je ook niet dat, zeker in crisistijd, verouderde denkpatronen, waarbij we niet nadenken over de opbrengst van feesten, achterhaald zijn?

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Advertenties