Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren

Column: Vergeet alles wat je weet over organiseren

Jouw potentiële bezoeker ontvangt een generieke e-mailuitnodiging voor een aankomend event, gaat de velden af van het standaard inschrijfformulier en noteert een eigen geschreven reminder in de agenda. Op de dag van het event sluit hij achteraan in de rij met zijn geprinte bevestiging en ontvangt een eenzijdige badge aan een gesponsorde lanyard. Hij duikt tussen het publiek en negeert de evaluatie die hij de dag na het event in zijn mailbox ontvangt.

 

Als eventmanager of eventorganisatie grijp je vaak op de automatische piloot naar een voorgeprogrammeerd draaiboek en een algemene checklist. Als iets vorig jaar heeft gewerkt, dan werkt dat nu toch ook prima? Een invuloefening die nog het meeste weg heeft van het klassieke Boter, kaas en eieren spel. Waar voorheen een kruisje stond, noteren we nu een rondje.

 

De waarom-fase ontrafeld

Een andere klassieker is de uitspraak Thinking outside of the box, niet verwarren met het voorverpakte Out of the box. Vergeet alles wat standaard is stel jezelf de welbekende W-vragen. Waarom organiseren we dit event, voor wie en wat willen we dat de bezoeker meeneemt aan kennis en inspiratie na het event? Je behoudt de volledige controle en kunt bezoekers als Sims-personages bewegen tot een aankoop of andere CTA. Onconventionele organisatie methodes of middelen zorgen voor nieuwsgierigheid, alertheid en verhogen de belevingsfactor. Hieronder enkele tips:

Omdat je bezoeker het waard is

Jouw prospect kijkt op van de gepersonaliseerde e-mailuitnodiging die hij rond het middaguur ontvangt, laadt zijn LinkedIn gegevens in het inschrijfformulier die alleen nog een laatste check behoeft en plaatst met één druk op de knop de bevestiging in zijn digitale agenda. De VIP access zorgt ervoor dat hij direct door kan lopen naar de registratiebalie waar hij zijn slimme armband ontvangt. De gedownloade app zorgt ervoor dat hij op tijd bij de lezingen van zijn keuze is die hij meteen beoordeeld. Het Boter, kaas en eieren spel heeft 764 bordposities. Een creatief brein zorgt voor ongelimiteerde mogelijkheden.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.nl? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties